dimarts, 29 d’octubre de 2013

Félix Le Couppey

Félix Le Couppey fou un pianista, professor i pedagog que va viure a França al segle XIX. Malgrat ja fa més de dos-cents anys que va néixer és el meu mestre referent. Té diferents llibres publicats, el que treballem amb la Sara i la Judit és el primer l’A.B.C del piano, un mètode per principiants. La gracia de Le Couppey és combinar exercicis mecànics amb melodies interessants. Els nens toquen els exercicis mentre canten les notes. D’aquesta manera aprenen el llenguatge musical com qui aprèn a parlar. La Judit i la Sara toquen el piano des que van néixer i ara ja comencen a llegir notes i a situar-se al piano de manera autònoma. Treballem a mans separades, piquem el ritme, les polirítmies, mans juntes, una toca la dreta i l’altra toca l’esquerra, jugant i cantant aprenen el llenguatge de la música.
 

 

dissabte, 26 d’octubre de 2013

Castanyes del Montseny

S’apropa la castanyada i ens agrada menjar castanyes torrades al foc amb panellets de xocolata. El Montseny està ple de castanyers, és una excursió molt interessant, hi ha camins per tot arreu, aptes per anar amb nens i inclús cotxets amb bebés. No cal endinsar-se massa dins el  bosc per trobar castanyes. Amb un moment n’hem replegat un cistell.  Què bones seran ben calentes, a la vora del foc no, perquè fa calor, això del temps i l’escalfament global ens tergiversa les festes populars, si no cuidem el planeta, d’aquí a uns anys celebrarem el Nadal a la platja, com fan a l’hemisferi Sud...

 




 
 
 

divendres, 25 d’octubre de 2013

Trip to the aquarium

So Today was the day we finally visited the Aquarium as part of our project and everybody had a great time!  We made a full day of it and had an early start by going for the train up to the city, which Sara and Judit enjoyed and especially little Jordi who was so excited to be on the trains he reads about in his story’s so often! When we reached the aquarium the children had a check list of creatures they were looking for and they started by ticking of the squid, we made our way around and managed to tick off everything they were looking including a few surprise extras! The aquarium was well set out and was full of information for the children and it even had a submarine the children could explore and play in. The whole day was a great adventure and everybody returned happy and exhausted!





dilluns, 21 d’octubre de 2013

El futur de l'educació

En el llibre Pensando en el futuro de la educación escrit per diversos professionals de l’educació, Francesco Tonucci diu que a l’escola del futur es treballarà per tallers. El taller de cuina, el taller d’art, l’hort, el jardí, el taller de música, el taller de bricolatge, la biblioteca, el laboratori, etc. Les escoles seran un entorn preciós i immens on els nens lliurement puguin accedir a les diferents disciplines impartides per especialistes sense haver de canviar d’assignatura cada hora i treballant de manera global i experimental els conceptes més curriculars.  Esta escuela se parece, por un lado, a la de enseñanza  infantil, que desde siempre ha funcionado con diferentes espacios y talleres y por el otro, a las escuelas universitarias de alta especialización que también se articulan en talleres o laboratorios más bien que en aulas”. (Tonucci, 2012)

A casa treballem amb aquesta metodologia, com diu Tonucci, un espai obert on els nens treballen lliurement les diferents disciplines  a través dels seus projectes, fan activitat física, treballen el sistema solar, el fons marí, les arts plàstiques, la música, les matemàtiques, el llenguatge, la cuina, la costura, el bricolatge, etc. Tot allò que els motiva i els engresca els ensenya a viure i aprendre.


 

 
 

divendres, 18 d’octubre de 2013

Under the sea


This week we finished the first part of our ´under the sea` project. We first made a picture of an under the sea scene after searching for pictures online, Using lining paper, paint and sponges to create the effect we wanted. Sara, Judit and Jordi then gathered all the work and research they have did and we cut and arranged everything in place then finally stuck it all together. Sara and Judits research included, where the different species lived, how they survive and they also included a fun fact! We covered all about how a fish can breath under water and also what makes a fish a fish! Now Sara, Judit and Jordi have a really good understanding of the project and since they have put a lot of work into it the next part of the project will be visiting the aquarium which everyone is excited about!
 
 
 

dimarts, 15 d’octubre de 2013

Les abelles, un món geomètric i perfecte

El món de les abelles és apassionant. Això hem descobert avui gràcies a una de les lliçons magistrals que la vida ens regala. El veí té una invasió d’abelles a casa seva i les han hagut de rescatar. Les abelles són una espècie protegida. Funcionen en societat, unes recullen el nèctar de les flors, d’altres construeixen les cel.les amb cera on es guarda la mel i on la reina pon els ous. En el rusc hi ha una reina que és una abella més gran i és l’abella encarregada de la procreació. Pon fins a 30.000 ous d’on sortiran abellots, abelles obreres i alguna reina. D’aquests ous neixen larves, de les larves a través de la metamorfosis en surten les abelles adultes. Quan la reina es vella preparen noves reines, durant sis dies les alimenten amb gelea reial, un cop neix la primera es menja les seves rivals...
La Sara, la Judit i en Jordi han provat la mel i han seguit de ben a prop tot el procés. Estan molt meravellats, realment la perfecció del rusc, la geometria, la bellesa de la natura i la vida de les abelles és un món molt apassionant...
 
 



diumenge, 13 d’octubre de 2013

Hort i muntanya

Arriba el fred a poc a poc, l’hort encara ens dona tomates, pebrots, carabassons i albergínies, un regal de l’estiu passat. Les carxofes van creixent, les cebes, els porros, les escaroles, els bròquils, les cols i l’api, ens avisen que l’hivern està a prop. La Sara, la Judit i en Jordi treuen males herbes, reguen l’hort i cullen les verdures. Encara fa bon temps per aprendre i escriure al jardí, treballen els llibres que llegeixen, fan jocs d’orientació espaial ,en Jordi aprèn a escriure les lletres i es queda ben adormit damunt els papers. Les excursions a la muntanya són més sovint, abans que arribi el fred ens cal moltes i moltes pinyes, són perfectes per encendre la llar de foc, a casa la llenya i el foc ens donen caliu quan baixen les temperatures al cor de l’hivern. Els barrets de llana ja els han acabat i esperen amb il.lusió que arribi el tió, crec que potser falta una mica, però com que és màgic tot pot ser...  Ara és temps de castanyes, d’avellanes, pomes i panellets.
 
 
 

 
 

divendres, 11 d’octubre de 2013

Tractor

Last week as it was Jordi´s birthday we decided to do a fun activity he would enjoy, as jordis´favorite thing in the world seems to be tractors we decided to make him one! All we used was some old boxes we found lying around, some cellotape, scissors and crayons. We started by finding a picture and figuring out how we could make that shape, we then drew it onto the cardboard and cut it out. Jordi choose the colours and shape he wanted and everybody joined in making it, stcking it and colouring it. This turned out a brilliant activity as all the children got to use their imagination to turn something from cardboard into a tractor, it was also pretty much a free activity as we did not have to  buy anything new to make it, Plus Jordi was so happy with his new tractor he did not want to leave it!
 
 

dilluns, 7 d’octubre de 2013

La tardor

Amb les primeres pluges la tardor comença a agafar color, els arbres es transformen, el verd es torna groc, vermell i marró a les puntes, el vent empeny les fulles i les escombra pel jardí, els llimons estan preciosos, les pomes es poden collir, encara trobem gerds i les avellanes i les castanyes aviat es podran collir. La Sara, la Judit i en Jordi han explorat el jardí, han observat els colors, els arbres, els fruits i després amb el pinzell i les pintures acríliques han estampat tota l’observació al mural, un mural de la tardor tal i com la veuen ells. En Jordi encara està a l’etapa dels gargots, s’ha entusiasmat pel color vermell i n’ha pintat tot un arbre, qué bonic! Les nenes evolucionen de la etapa esquemàtica cap al realisme, a poc a poc, el més important és que s’ho passin d’allò més bé pintant i expressant-se. Des de l’art, tant plàstica com musical, podem treballar pràcticament tots els continguts curriculars a més a més altres temes familiars als nens que els motiven i els engresquen.
 
 
 
 

dissabte, 5 d’octubre de 2013

Llibres interessants

Les faules de Samaniego adaptades pels nens són un relat de contes ideal per treballar els valors i les virtuts. És un clàssic de la literatura espanyola, fou escrit com a conte didàctic pels nens i no tan nens, probablement en aquella època també tenien crisis de valors.
La Sara està engrescada en la lectura del llibre de Roald Dahl, Charlie i la fàbrica de xocolata, un relat fantàstic. Roald Dahl fou un gran escriptor, un altre dels seus llibres és Matilde, un relat molt entranyable.
Estan acabant el projecte del sistema solar, fent els últims retocs, pintant i estampant cràters i relleu als seus planetes.
Les gallines ponen molts ous i la Sara, la Judit i en Jordi són els encarregats d’envasar les caixes. Després han de portar la comptabilitat, les entrades, les sortides i si hi ha benefici ingressar-ho a les seves llibretes.
 
 
 
Avui ha estat l’aniversari d’en Jordi, ha fet 3 anys, què gran!
 

dijous, 3 d’octubre de 2013

Colours, numbers and sign language

So this week the summer has well and truely left us untill next year but the dark nights and dark mornings mean we get to wake up and take pictures like this one!
 
 
So this week Jordi has been really enjoying working on his numbers and colours so we decided to combine them in a game of find the number and the colour. He got to run around chasing numbers and colours in the school room and really enjoyed it, also his English has always been very good with listening but latley he has really started to reply and speak in English during the day which is excellent so we played a game of match up in English and as you can see he understands very well what he is looking for!
 
 
Last week Sara and Judit started to learn sign language, so far we have learned the Alphabet and have moved into basic words, they are enjoying it so much and also it is teaching them to understand the importance of communication in all types of ways.
 
 
 
To add to our busy week here is a photograph of this kids with their new Project 'Under the sea' not only are they loving learning about the facts and science of the subject they are also very excited as at the end of it we will take a trip to the aquarium so they can see up close all they have learned about it!