dimecres, 28 d’agost de 2013

Calligrams

 
Today we spent some time working on Calligrams, Sara and Judit both having understood the task of shape poems and finding words which uses the way the letters are written to add to the meaning of the words then used the dictionary to look for possible words they could both use. This was a really fun exercise as it had both girls really understanding the words they were looking for, what the words do  (describing) and they got to use their imagination and creativity to complete the task but colouring, cutting and sticking. Sara went for small, happy, sad, big and beautiful, Judit for thin beautiful, big and wobbly! It was interesting also as it made Sara and Judit think about which certain colours they relate to different words and feelings and why they associate these together, which was interesting and something we are going to work more on. Also in the clip you will see another small piece of video today from Judit working on her English book and really impressing today!
 

 

dimecres, 21 d’agost de 2013

La patata d'agost


Ahir la lluna era plena, enorme i ens va deixar fer-li una foto preciosa on s'observen els cràters i una bona lluminositat. Amb la lluna plena d'agost és temps de plantar patates, una collita que collirem per Nadal si tot va bé. Sembrar és una festa. Té una preparació i un ritual. Es llaura la terra perquè sigui tova i plena d’oxigen. Es rega i  es posa abono. Es fan els cavallons i es sembra. Esperem que plogui i en unes setmanes començaran a despuntar les patateres.
La Sara i la Judit han acabat el vestit que estaven cosint. Estan orgulloses és el seu primer vestit.






 
 

dilluns, 19 d’agost de 2013

Projecte Montserrat

La muntanya de Montserrat és preciosa i màgica diu la Sara quan passem amb el cotxe per l’autovia. Des que és ben petita que li agrada i hem anat un parell de vegades a visitar el monestir i la Moreneta. Un dels seus projectes d’estiu ha estat visitar la muntanya per dins, endinsar-se dintre les coves i conèixer l’interior de Montserrat. Ha descobert llegendes, i històries antigues, la serra de Montserrat és mil.lenària. L’orígen del monestir és incert, alguns historiadors diuen que data de l´any 800, què en fa de temps! Montserrat sempre ha sigut un referent de la nostra cultura, llengua i país. Diu la dita: “no és ben casat qui no porta la dona a Montserrat”.



 

divendres, 16 d’agost de 2013

Writing a story

Today Sara and Judit wrote a story each but they were given rules, no fairies, no princess and no monsters! So they had to really use their imagination and make up stories different from what they normally do. Sara made up a story about a girl and a tiger but she really impressed me because in her story a bad thing happens but when I asked her about it she explained that she wanted to make the story exciting and for the readers to be unsure whether it is a happy ending or not! Judit made up a really good story about an owl, her writing skills are really impressive and her grammar is excellent. In the video you can see both Sara and Judit reading a little bit of their stories.


divendres, 9 d’agost de 2013

Matemàtiques divertides

Diu la historia que els nombres tal i com els coneixem ara provenen dels hindús, abans fèiem anar els nombres romans amb la combinació de 6 lletres I, V, X, L, C, M, quin embolic fer sumes i multiplicacions amb aquestes xifres! I perquè contem amb sistema decimal i no en binari? Cóm es conta amb binari? És curiós conèixer que hi ha moltes maneres de fer, al cap i a la fi el llenguatge matemàtic és inventat. Com seria fer sumes base 35? Conèixer aquests principis és elemental si volem potenciar en els nens la seva ment creativa i investigadora. La ciència evoluciona i ells n’han de ser protagonistes.
 

 
 




 

dimecres, 7 d’agost de 2013

Animals salvatges

És fantàstic quan la natura ens regala lliçons tan pràctiques i experimentals. Despertar de bon matí amb el cuac cuac dels ànecs salvatges, descobrir un eriçó sota uns matolls, i observar un mussol que ens contempla i vigila. És ideal per motivar a la Sara, en Jordi i la Judit a buscar per la web informació dels eriçons, dels ànecs i dels mussols. Els eriçons com en Punxes, així l’han batejat, són animals que poden viure fins a 7 i 10 anys. Són mamífers, neixen del ventre de la mare i s’alleten 5 setmanes. Tenen orelles petites, potes curtes i ungles molt llargues. Hivernen durant la temporada de fred.  El mussol és una au nocturna per això té els ulls tan grans i pot bellugar el cap pràcticament 360 graus. Són grans caçadors i tenen una vista i oïda espectacular. Surten durant el vespre però molts cops els hem descobert observant-nos al matí, al migdia, ens vigilen... o potser amb el xivarri no els deixem dormir?






dissabte, 3 d’agost de 2013

El piano: constància, treball i superació personal.

Per tocar una cançó al piano primer cal saber-la. Cantar-la, tocar-la a mans separades, de memòria. És un procés llarg, no s’aconsegueix amb una sola sessió, hi ha tota una feina darrera d’estudi i esforç. Quan ja podem tocar sense problemes les mans separades i de memòria és quan estem preparats per ajuntar mans i tocar la cançó. Cal vigilar el temps, no tocar massa fort o massa fluix, la postura corporal. Quan la tècnica està apresa és quan podem començar a escoltar-nos, gaudir la melodia i endinsar-nos dins la música. Moltes vegades aquest punt final ens el saltem i és una llàstima perquè és el més important. No importa tant saber moltes cançons, una i ben feta. En Jordi comença l’estudi formal. Ja no val tocar el que li  sembla i com li sembla. La posició correcta amb nens de 2 anys és tocar les notes amb el dit polze i l’índex a la vegada, com si féssim una O, preparem la mà, han de saber aguantar-la sense tocar i fer-ho a la nostra ordre i la nota que determinem. Sembla fàcil però els suposa un gran esforç. És interessant l’aprenentatge d’un instrument a més a més del punt de vista musical hi ha tota una sèrie de valors molt útils i en desús a dia d’avui,  constància, treball, esforç, saber esperar, escoltar, tenir paciència i motivació de superar-se.
 


divendres, 2 d’agost de 2013

Autonomy

As important as all the learning activities and games the children play to aid their development in a home school environment it is also important that they learn how to live and be independent and this week we have  made a video showing the typical tasks the children do on a weekly basis. From cooking lunch by themselves by following recipes, to how they understand the importance of working as a team to get tasks like cleaning completed and working together to help each other out when someone needs it. It is a big part of the development for all children and Sara, Judit and even little Jordi really thrive on carrying out these tasks. This week was spaghetti, by following the recipe the girls not only learn cooking skills but also as they are the ones making the food they start to question where it comes from, which country and how it is made, so they are learning all the time. We also made donuts along with a big mess but as you can see everybody helped out to clean up and  follow our daily chores like collecting the eggs.