divendres, 28 de juny de 2013

Quiz Fun

 
This week I decided to make up a fun quiz for Sara and Judit as a reward for all their hard work they made on their English and Reading. We made up Ten fun questions and asked them first and as the second part of the quiz I drew a picture and without either Sara or Judit seeing it they had to follow my description of the image and draw it on a piece of paper. This is an excellent activity for children. They listen and follow instruction and also helps to improve these skills for them. When we finished the quiz we went through the answers together, look how well sara done at the drawing task! Sara and Judits reading is coming along, they love to read and they are doing well, especially considering English is not a first language to them.
 

50% fracàs escolar, INE (institut nacional d´estadística)


Ara ja no es parla de  fracàs escolar ara es parla de participació en activitats d’educació. Que li diguin com vulguin el cert és que només el  50% dels joves de 16 anys continuen formant-se. La resta abandona. Cóm pot ser que el govern no reguli la lliure educació? Que encara a dia d’avui obligui a escolaritzar amb un sistema que t’està garantint el 50 % de fracàs! Estem encara en una autocracia, un monopoli de l’educació sota mans de l’estat. És un ruleta russa.  Senyors del govern tinc 4 fills, si escolaritzo condemno al fracàs a dos dels meus fills. Però a això al govern no dona resposta. La llei marca l’obligació de l’assistència presencial a un centre escolar,  tots els nens obligats a pujar a aquest tren del fracàs. Com ovelles dutes a l’escorxador, mira si tens sort seràs del 50% que va cap amunt, si no tens sort passaràs 10 anys de la teva vida amb fracassos, lesionant l’autoestima, sota repressió cognitiva, avorriment, adquirint estratègies d’evasió mental, assegut en una taula durant 6 hores diàries perdent el temps i desencadenant danys emocionals irreparables... Tot això també és molt formatiu diuen, s’aprèn dels fracassos, i tant, un acaba ben fracassat això és el que ha après, que no val res. I el col·lectiu de pares que decidim participar activament en la formació dels nostres fills, l’anomenat homeschooling tant conegut a d’altres països, educació lliure on els nens aprenen al seu ritme, aprenentatges significatius, amb motivació transcendental, amb temps de lleure i de qualitat per gaudir amb els amics i els germans, i no haver d’estar tancats en una classe limitant les hores de socialització a l’hora del pati... On són els drets d’aquest col·lectiu de pares valents que dedicant-nos al cent per cent als nostres fills encara ens hem de veure a mans de serveis socials titllats d´absentistes i de famílies en risc social! Demanem  la regulació, com als altres països veïns, que deixin de perseguir-nos, que els nostres fills puguin accedir als exàmens i als títols oficials, que no se’ns margini per voler una educació de qualitat pels nostres fills. És un dret legítim, som o no som ciutadans lliures?   Dades del INE (Institut Nacional d´Estadística) pàg 25
 

dimecres, 26 de juny de 2013

Amanida de tomata i de pebrot

Una llesca de pa de pagès amb amanida de tomata, pebrot verd, i una truita a la francesa dels ous frescos que cada matí ponen les gallines, hi ha quelcom més simple i més deliciós? La vida al camp a l’estiu és agraïda. Els nens aprenen a subsistir per ells mateixos, tenen cura de l’hort i de les gallines. També aprenen a cosir per fer-se vestits i a dibuixar per il·lustrar els contes que s’inventen. Llegeixen, escriuen als seus quaderns, persegueixen papallones, cucs i marietes. Busquen fades sota les pedres i dibuixos màgics en els núvols. Juguen i s’enfilen dalt dels arbres amb els seus amics i els contemplo amb un somriure, què feliços són aquests nens!
 
 
 
 
 
 

divendres, 21 de juny de 2013

Solstici d’estiu

Per Sant Joan celebrem l’entrada de l’estiu. És un fenomen curiós, les nits són més curtes, els dies llargs, fa calor i diem adéu a la primavera, els nens es pregunten perquè, perquè tenim les estacions? La millor manera de treballar aquests conceptes dels solsticis i els equinoccis és amb el planeta terra a mida de pilota que els nens puguin manipular. A les fosques i amb una llanterna s’entén molt bé els moviments de rotació i translació, que són els moviments més bàsics de la terra. Malgrat sembli quelcom simple s´ha de tenir en compte que l´eix de la terra està inclinat, i aquest és el motiu de les estacions.  Quan els raigs del sol són perpendiculars al tròpic  tenim l’estiu i l´hivern i quan són perpendiculars a l´ecuador  la primavera i la tardor.
 
 

dijous, 20 de juny de 2013

Word games

This week we have spent loads of time outdoors including a trip to the beach to do homework and also exploring our surroundings and visiting the shops for anything we need, Also this week Sara and Judit wrote a letter and managed to buy the stamp it post it without my help! We have been working a lot as usual on English and we played a few of our favorite games including the alphabet game where Sara and Judit, as fast as they can must shout out a word for each letter  we go through. This is always fun as they are really put under pressure but it is great for getting them thinking on their feet.  After this we used the word cards, one game we played was find the missing word where I would read out a sentence and the girls had to figure out and find the missing word from hidden word cards. This is always good as it allows the girls to run around having fun while learning at the same time. Also today we worked on questions and which words used at the start of words would form a question  and they would then give examples of this.

 
 We discussed this week how the sun made you feel nice and active and healthy so Sara and Judit decided for treat they wanted to make smoothies, so we went on a trip to the local fruit shop for everything we needed and then they got blending everything together! They really enjoyed the smoothies and it was good for Sara, Judit and Jordi to see all the fresh fruit going into it and really enjoy making it.


 
 
 
 

diumenge, 16 de juny de 2013

Una mica de tot

Amb el bon temps treballem a fora al jardí, sota l´ombra dels arbres, escoltant els ocells i la remor del vent tot sembla més fàcil. Els gossos obeeixen una mica més, ja no van tan esbojarrats darrera les gallines.  Estem acabant la bossa que cosim. No els fa por l´agulla, encara que de vegades es punxen. La màquina de cosir la dominen força bé. En Jordi va aprenent les lletres, ja reconeix la P i la M i anem repassant les vocals.  A l´hort ja collim carabassons, pebrots i albergínies. Plantem de nou pebrots i enciams. Però on millor s´ho passen és a la platja amb les seves amigues i els seus amics.
 
 

divendres, 14 de juny de 2013

Orientation

 
This week we have been working on maps and directions and Sara and Judit have been learning how to read them and find their way around without help. Normally when we go out to the shop, the park or the beach all three children don´t tend to notice things around them, therefor if we go to a different shop but walk the same direction as normal they seem to find themselves seeing places they have walked past before but to them it is like seeing it for the very first time. So this week we decided on our destination and printed off maps from the internet, starting from the house the girls had to read the lines on the maps to figure out which direction to go. Along the way they were both taking notes of buildings, shops and parks that stood out to them and they would remember so they could draw their own maps using these points and also find their way by looking for these points. When we got back Sara and Judit made their own maps of how to get back to the same place using pictures and names of all the shops they noticed. Now we are able to return to the same place and both girls can now lead the way with no help from me only using their memorys and if needed the maps the made. They have enjoyed this activity so much, seeing and learning new places around them that we have now started a folder we can build our map collections of the town!!  

dijous, 13 de juny de 2013

Historia pels nens

Manuel Fernández Álvarez i Fernando García de Cortázar son dos grans historiadors de la nostra època.  Han escrit tres llibres pels més petits per apropar-los a la historia d’una manera fàcil i coherent. Els seus llibres són plens d’anècdotes i explicats tant bé que inclús les èpoques més difícils de la nostra historia es comprenen sense dificultat.
Conèixer i comprendre la historia, els nostres avantpassats, els nostres orígens és molt interessant. Però més que memoritzar batalles i personatges famosos el que realment m’importa és la capacitat de reflexió crítica i opinió personal. Encara que sembli que un nen de 6 anys no pot tenir criteri propi és increïble com raonen, si els ho deixem fer.  Són curioses les converses que surten espontànies quan parlem dels primers homes, del capitalisme, de la república, del govern, etc. Qualsevol opinió no és ni pitjor ni millor si està fonamentada, defensada amb coherència i expressada amb criteri. És clar que per això és important saber uns mínims. Aquests llibres són genials per aportar-los aquesta lectura i coneixement previ: Pequeña historia del mundo, Pequeña historia de España y Pequeña historia de la música.
 
 

dilluns, 10 de juny de 2013

Rousseau i l´educació lliure

L’educació lliure podria trobar certs paral·lelismes amb el naturalisme pedagògic de Rousseau. Considera la naturalesa l’objectiu i el mètode d’aprenentatge. Diu que no s’ha de manipular, sinó deixar fer a l’alumne i respectar les etapes del seu propi desenvolupament.  S’ha d’aprendre no només per trobar un ofici sinó per ser persona en el sentit ampli il·lustrat de la paraula. Personalment Rousseau no m’acaba  de convèncer la seva vida personal, abandonar els seus propis fills a un hospici és una salvatjada, però és cert que els escrits podrien estar en sintonia amb el que crec és l’escola lliure o l’aprenentatge autònom. Rousseau creu en els nens, en deixar-los madurar, creu que el nen lluny de ser una tabula rasa, ja té maneres de pensar pròpies, de veure, de ser i sentir. És insensat instruir un nen en el sentit d’imposar la nostra ideologia, la nostra manera de pensar i de ser. D’aquesta manera només creem fotocòpies o robots.  La manera de pensar de Rousseau va tenir molts seguidors, Pestalozzi a Suïssa i Basedow a Alemanya tots dos fundadors d’escoles que van tenir molt èxit. El que  em sorprèn és perquè es parla tan poc avui en dia d’aquestes metodologies tan innovadores? Per què totes les escoles són tan similars? Per què no veiem nens fent classe al parc, a la platja, al camp? Per què no surten de l’aula? És hora d’alliberar els nens, d’escoltar-los, d’estimar-los.
 

 

dissabte, 8 de juny de 2013

Petits mestres


El joc preferit de la Sara i la Judit fer de mestres a en Jordi. I ell encantat perquè rep tota l´atenció. I així juguen i aprenen tots tres, i en Sergi s´ho mira divertit. Pinten grues, guixen lletres, conten números, llegeixen contes fins que en Jordi se´n cansa i canvia de joc. Em fa gracia observar aquest joc tan interessant. En el món educatiu els grups són homogenis, la mateixa edat dins d´una classe. Però hi ha escoles que són flexibles al agrupar els nens, diferents edats, per interessos, per projectes... Està demostrat que enriqueix tant al nen gran com al petit. En el món real no estem agrupats per edats. Hem d´aprendre a relacionar-nos amb grans i petits. És l'avantatge de tenir germans, uns ensenyen als altres. Aprenen a escoltar-se i busquen fer feliç a l´altre, treballar en cooperació. Els fills són la nostra alegria quan els veiem així, generosos i entregats.

divendres, 7 de juny de 2013

Els amics i amigues

Pedres, vidres de colors i fins tot una medusa, tot això troben amb els seus amics i amigues a la platja. Ara que fa bon temps és el lloc ideal per trobar-nos i passar una bona estona jugant. En Jordi cada cop interactua més amb els altres nens i com sempre, el seu joc preferit: la pala, sorra i aigua. Quan en Toni els proposa un dibuix lliure, la temàtica que trien és la platja, una platja molt plena d’animals marins, amb dofins, cavalls de mar, meduses i un vaixell de vela que sura en l’aigua tranquil·la.




dimarts, 4 de juny de 2013

La flauta dolça

La flauta dolça és un instrument que s’utilitza molt a la majoria de les escoles. És fàcil d’aprendre i els nens i nenes es senten intèrprets. La finalitat de l’assignatura de música a més a més d’aprendre història de la música és poder llegir partitures, tocar petites cançons com la que ens hem inventat avui amb només tres notes, sol, la i si, són de moment les que comencen a dominar la Sara i la Judit.
Com cada setmana llegeixen un llibre de la biblioteca, fan el resum i escriuen l’opinió personal. Això de l’opinió personal m’interessa molt, que a poc a poc vagin forjant el seu propi criteri. Els contes expliquen moltes coses i donen peu a parlar de moltes coses, valors, actituds, fan pensar i raonar.
En Jordi es cansa de retallar amb el punxó, va més ràpid amb les estisores.  
En Foc i la Duna han crescut molt, ja no estan tan esbojarrats. Les nenes els entrenen perquè puguin gaudir tots junts, encara han d’aprendre moltes coses tots plegats.


dissabte, 1 de juny de 2013

Collim alls

Estirar els alls requereix força i habilitat, ens ha costat una mica. Quina bona pinta que tenen.  S´han d´assecar, fent una trena, penjats del sostre en qualsevol  lloc airejat i sec.
La Sara i la Judit han volgut pintar un bodegó amb un parell d´alls. S´ho passen molt bé amb en Tony, que a més a més d´artista és criador d´aus exòtiques i sempre els explica històries molt interessants de les aus que volen per aquí.