diumenge, 31 de març de 2013

L´hort de primavera

Aquests dies de festa van molt bé per plantar totes les verdures d’estiu. Tomateres, albergínies, pebrots, carabassons, enciams, cebes... Tot l’hort ple de cavallons, només hem deixat espai per les síndries i els melons que els plantarem més endavant. Són unes verdures molt agraïdes i conviden a fer amanides, gaspatxo, escalivada i plats d’estiu.
Els arbres han brotat tots, els presseguers, l’avellaner, els pomers, la prunera, els peres, el advocat i el mango. Les maduixeres ja tenen maduixes, però encara haurem d’esperar un parell de setmanes perquè estiguin ben vermelles. Cucs i  cuques, marietes, estisoretes, de tot hi ha al jardí  i les herbes creixen més que mai, quina feinada!

 
 
 

 
La Judit i la Sara dibuixen fruites
 
 
 

dimecres, 27 de març de 2013

Investigant el regne animal

Quants animals que hi ha al món, uns volen, d’altres s’arrosseguen pel terra, n’hi ha de petits, de grans, amb quatre potes, uns neden i viuen dins el mar, d’altres a les muntanyes, uns tenen closques i d’altres pèl... Totes aquests atributs són els que han descobert la Sara i la Judit observant tot un munt d’animals que han buscat per la Red.  Els han imprimit i plastificat per poder treballar i manipular-los.  Finalment els han classificat en animals de 4 potes, animals que s’arrosseguen, animals que volen, animals  insectes, animals que viuen dins el mar amb closca i els peixos...  Un pas previ imprescindible per poder introduir conceptes més acadèmics.
El gran avantatge de la ciència és que evoluciona constantment, de res serveix educar nens perquè siguin simples receptors i emissors, necessitem educar als nens perquè siguin actius, perquè descobreixin per ells mateixos el que d’altres han descobert, educar la ment observadora, analítica, investigadora, creativa, crítica per poder avançar i postular noves teories, noves lleis de la natura, és l’únic camí al progrés i la innovació.
 
 
 
 
 
 

Building boats

We have started a new project this week and it is all about boats!. We have been looking at different types and Sara and Judit have been learning alot of how they work and have both been asking alot of questions and have been very enthusiastic about learning. We have decided for the big task in our project we are going to make a raft using plastic bottles so we have to start collecting as many as we can but before we make our large  one we decided we were going to make a small one each so Sara and Judit could better understand how it floats. Using plastic bottles, string and wood we made some boats and Sara and Judit decorated them and added their name flags. We then took them to the little pond to see if they floated, we also dropped in a bottle full of water and Sara and Judit were able to explain why one floated and the other sank. Little Jordi also seems to be really enjoying this project, playing with the boats and the water. We are waiting on a nice warm day and we are going to take the boats to the sea and sail them in it so we can see the impact the wind and waves has on the boats. Sara and Judit have also decided to add messages in their boats after remembering a story they have of a message in a bottle!
 








dilluns, 25 de març de 2013

La manera disruptiva d´aprendre

No podem superar la crisis educativa amb el model tradicional de les aules” Curtis Johnson
He descobert aquesta entrevista que li fa en Punset a en Curtis Johnson sobre el sistema educatiu.
 
En Curtis Johnson és assessor d’ensenyament, és coautor d’uns quants llibres i líder en el camp educatiu.
Com a mare homeschooler m’ha encantat el seu punt de vista, son temes antics. Quan ell escriu el llibre disrupting class  juntament amb Clayton Christensen és l’any 2008, ja han passat 5 anys i encara el tema segueix en peu. El seu discurs va amb la línea d’altres grans líders en educació com Ken Robinson i Richard Gerver. Però no són idees noves, ¿per què encara a dia d’avui l’escola pública-concertada segueix amb el mateix sistema que es va dissenyar als seus principis al segle XIX amb els pupitres de cara al mestre i una pissarra de guix? Qui té interès en que els nostres fills no aprenguin? Com diu el premi Nobel Bernard Shaw: "des de molt petit vaig haver d’interrompre la meva educació per assistir a l’escola".
Sóc positiva com Curtis Johnson i activista al no portar els meus fills a l’escola, tot i ser prohibit aquí a Espanya, un país retrograda, perquè no estic d’acord amb el sistema educatiu actual, on els nens són analfabets, no només analfabets digitals, no poden parlar anglès amb fluïdesa, la llengua del món, on són obligats a estar llargues estones asseguts rebent informació, tots al mateix ritme, com diu Curtis Johnson, de la mateixa manera, el mateix dia, els mateixos continguts, un sistema que obliga a escolaritzar a tots els nens i té un fracàs del 50%, cóm pot ser obligatori l’assistència a una escola amb aquest índex de fracàs? És com si fos obligatori pujar a un autobús que té el 50% de probabilitat d’estimbar-se, és de bojos.
Fa falta una escola que potenciï noves habilitats, no només assignatures bàsiques.
Diu Curtis Johnson: "hi ha dues opcions, negar-se i oposar-se a aquest nou sistema educatiu. Dos, acceptar el progrés i acceptar la innovació educativa.
Cap país, ni cap nació es pot permetre el luxe de perdre el 50% dels seus nens i la única manera de fer-ho és acceptant la innovació".
És possible  aquesta revolució a l’escola?
 
Mentrestant a casa nostra continuarem sent d’aquest 2% de la societat que parla Johnson fora del sistema, practicant una educació prohibida, pioners del canvi i de la revolució educativa.
Cal amb urgència indagar i profunditzar més sobre la llibertat d’ensenyança i la innovació educativa.

dissabte, 23 de març de 2013

Spring


This week brought the first day of Spring and the sun came out for it.  Sara, Judit and Jordi spent much of the week outdoors playing, running around and exploring the nature around them.  We had some fun activitys to celebrate the first day of Spring, First we made some flowers using card, pastels, egg boxed and glue and even Jordi really enjoyed this and he made is own from start to finish with very little help.  We then went outside to explore and see the new flowers and plants that have came to life with the sun and we picked and collected all different kinds of flowers and plants. Some of the flowers were used to stick onto the flowers we had just made so they had real leaves on stems with the rest me made little boquets of all the different kinds we had collected an Sara and Judit arranged them into a cone to make a Spring gift. We had some left over so we made hair bands for Sara and Judit so they could be flower fairys!
With the weather changing and getting warmer everyday it means all the time to play and learn outdoors, trips to the beach and exploring new places Sara, Judit and Jordi are all really looking forward to this and they are working very hard on their homework and making plans for nice days as well as spending all the time they can at the moment outdoors playing on bikes, roller blades and with balloons!
 
 



divendres, 22 de març de 2013

Benvinguda primavera


Benvinguda primavera!  Quin dia més complert amb tots els amics i amigues. Galetes, pastissos,  sucs de fruita, flors i diademes, tots han portat alguna cosa per celebrar que arriba el bon temps i les temperatures càlides. La platja ens crida, l´aigua del mar es calenta a poc a poc, per poder un dia d´aquest fer la primera capbussada de l´any, jugar amb els estels de paper i córrer amunt i avall buscant petxines.  

Ara que fa bon temps i ha arribat la primavera és el moment de treure les taules a fora i pintar els arbres i les flors in situ.  No només pintar, llegir, escriure, imaginar i somiar, la pròpia natura inspira.

 
 

dimarts, 19 de març de 2013

El jardí experimental


Arriba la primavera i el jardí es desperta de la seva hibernació. Les flors floreixen, els arbres broten, els ocells tornen a casa, els insectes, els caragols, els cucs, les papallones, marietes, tot torna a aparèixer a poc a poc amb la pluja i les temperatures més càlides. Però no serà fins aquest dijous que podrem inaugurar definitivament la primavera i dir adéu al hivern . La Sara, la Judit i en Jordi planten rosers, una de les seves flors preferides. Reguen, netegen i treuen males herbes. Ja han començat a brotar els arbres i és apassionant observar la bellesa, la senzillesa i la perfecció de la natura que resplendeix  en una flor, pura poesia!
 
 

 
 

dilluns, 18 de març de 2013

L´estudi pas previ a la creativitat

El mètode Europeu per aprendre piano és un dels preferits per a la Sara i la Judit. Són cançons senzilles, plenes de dibuixos i colors que fan més atractiu l’estudi. Llegeixen la partitura, la practiquen, la memoritzen i un cop ja la saben és quan estan preparades per crear la seva cançó. Tenen una base mecànica i harmònica per poder improvisar. Sinó, crear per crear sense uns coneixements bàsics no dona cap fruit.

 
Improvisant amb l’electrònica, la Sara, la Judit, en Jordi han col·laborat i ens ho hem passat d’allò més bé creant, fent i desfent amb l´ordinador!
 
 
 
Un dels seus jocs preferits, les carreres atlétiques amb els seus amics i amigues.



divendres, 15 de març de 2013

Busy week


This week has been very busy and very fun and Sara and Judit have been working really hard on their homework, as always the level they both work at on their maths for children of their age still amazes me and this week Sara has been working especially hard and getting full marks on mixed sums of multiplication, addition and subtraction. Next week we are going to move onto division which both girls are looking forward to. We have been working hard on verbs this week, sometime both girls have problems when they want to explain something so they are really enthusiastic about learning how to say this in the correct tense.
It was Jo´s birthday so we made her a sprinkle cake Sara, Judit and Jordi had loads of fun making this and made a lot of mess although they were  very good in helping to clean up afterwards.
As the sun came out this week we spent a lot of time in the garden playing races, digging and climbing tree´s also Jordi took his bike to the shop this week for the first time and he done brilliant keeping up with his big sisters. He was also really good with little Sergi this week talking to him and giving him cuddles they two i´m sure will be the best of friends!


 
 
 

dimecres, 13 de març de 2013

Iniciació a la lecto-escriptura

 
En Jordi té dos anys i mig. Està a la edat ideal per començar a jugar amb les lletres de manera manipulativa.   S’aconsella començar pel seu propi nom, que coneix molt bé. Ressegueix les lletres amb el retolador mentres les anomena i pronuncia el fonema. Provem d’ordenar-les, llegeix el seu nom. Les pinta, les retalla, les enganxa amb pega, tot un seguit d’activitats que a més a més de passar-ho pipa embrutant-se i fent anar les estisores, els colors i la pega, l’ajuden a familiaritzar-se amb les lletres.
La Sara li agraden els mots encreuats, la Judit memoritza la taula del 4. Treballem els nombres parells, imparells, ordenar-los de grans a petits, tot una sèrie de jocs matemàtics que exerciten l’agilitat mental i consoliden els conceptes bàsics, centenes, desenes, unitats, etc.
 




dissabte, 9 de març de 2013

Un cistell d´ous

Un bon cistell d’ous és el que repleguem cada dia de les nostres gallines. La Sara, la Judit i en Jordi s’ho passen d’allò més bé cuidant, donant de menjar, netejant i recollint els ous de les gallines.
Els cistells també serveixen per posar la verdura que collim a l’hort, la fruita, i fins i tot el pa calent quan surt del forn.

Avui en Toni els ha fet dibuixar un cistell, com a símbol de la vida del camp, un dibuix realista d’un objecte que fem servir cada dia, utilitzant la perspectiva per dibuixar el dins i el fora. Totes dues ho han fet força bé.


 

 

Metalectura

Aprendre amb tot el cervell s´anomena en educació metacognició. No és tan important aprendre continguts, sinó aprendre com funciona el nostre cervell. Quan ens trobem davant d’una activitat, primer ens cal entendre què s’ha de fer, després saber-ho fer, conèixer les estratègies d’aprenentatge que ens poden anar bé per dur-la a terme, i per últim controlar, autoregular que s’estigui fent bé, readaptar les estratègies si fa falta, si no acaba de funcionar, si no acabem d’entendre el que treballem, etc.
Un clar exemple de tot això que sona tan teòric és la metalectura. No hi ha prou en llegir, s’exigeix que s’entengui i a més a més que després de llegir el llibre siguin capaces de redactar el resum amb les seves paraules, en un foli. Aquest exercici setmanal ens és molt útil per treballar la lectura de manera metacognitiva, la metalectura, que no deixa de ser res més que llegir amb compte, rellegir si no s’entén, aturar-se a les comes i als punts. Fer l’entonació adequada per tal que la lectura sigui comprensible als altres. Comprovar que s’ha entès, i si no s’ha entès repetir la lectura fixant-se en el context. Aquest treball meticulós és bàsic, és el fonament del saber,del coneixement científic, doncs la lectura és la font, la gran autopista des d´on accedim a tots els llibres, articles, revistes d’investigació que hi ha i que hi haurà del coneixement universal. Saber llegir i saber-ho fer de manera metacognitiva és l’èxit del demà.
 
 

divendres, 8 de març de 2013

Pensament lògic


Hi ha uns llibres de l’editorial Galera plens d’activitats lúdiques que fomenten el raonament lògic, l’abstracció, l’orientació espacial, etc. Són activitats divertides i molt interessants. És genial quan els veig treballar a tots tres junts, amb equip, talment com si fos un grup flexible, no importa l’edat cronològica, sinó els interessos de cada nen, entre ells s’observen i s’ajuden, en Jordi aprèn de les seves germanes i vice versa. A les escoles unitàries es treballa així i hi ha moltes investigacions que recomanen agrupar el nens de manera flexible per tal que l’educació sigui realment personalitzada i les activitats  motivadores i significatives.
Al parc els jocs que més els agraden són els populars, empaitar-se, córrer, jocs en rotllana, saltar a corda...  Juguen sense cansar-se amb les seves amigues i amics.
 
 


dimecres, 6 de març de 2013

Homemade fun game

As the weather has not been so good lately we have been playing inside alot of the time and we have been playing alot of board games although this week Sara and Judit have became a little bored with the same games all the time so yesterday we decided to make our own game! First of all we found a dice with pictures on it instead of numbers and made cards and drew on the same pictures. Each picture ment a different subject, homework, impressions, drawing, storys and fairys. Sara and Judit then choose the tasks they wanted on each card including, act like a monkey, say the Alphabet, tell a story of a storm, draw a boat and even dress up like a fairy! We the rolled the dice and followed the tasks on the cards. We had alot of fun Sara and Judit love their new game and it was very inexpensive and easy to make and will give us hours of fun.
 
 
 
 
 

 

dimarts, 5 de març de 2013

poems

Sara and Judit have been working on English sounds and words and we decided we would make up our own poems which helped with thinking more about the sounds of words and new words they could ryhme with. The both peoms are called when I was and the girls work their way through from One to Ten and they both came up with their own versions which were very impressive.
Here is a video of Sara and Judit reading their peoms out after typing them up, adding pictures and printing them out.

divendres, 1 de març de 2013

Gingerbread house

 
This week Sara and Judit came up with the idea of making a gingerbread house so after all of our homework was finished the girls started by looking for pictures and recipes of gingerbread houses they would like to make. When they decided on one, they carefully copied out the recipe and wrote a shopping list of all the things we needed including ´´lots of sweeties´´. The gingerbread house turned out to be the most dificult thing we have made despite this both Sara and Judit followed the recipe well and took instruction well when they needed it and little Jordi helped the whole time making his own biscuits with the left over dough. It was a full day of mixing, melting, rolling, cutting, iccing, decorating and eating! All the children had so much fun and along with some star biscuits they made the gingerbread house turned out excellent and Sara, Judit and Jordi were all very proud of what they made.