dissabte, 31 de març de 2012

Les verdures d´estiu

Les verdures que més ens agraden són les de primavera-estiu, tomates, albergínies, pebrots, carabassons, cogombres, melons, síndries, cebes, maduixeres... L´hort a la primavera és molt agraït. Ensumar l´olor que fan les tomateres, mossegar un pebrot verd cruixent, les maduixes amb nata, una tallada de meló i de síndria fresca, mmmm... Abans de plantar cal remoure la terra i fer els cavallons. Quina feinada hem tingut tot el dia! Demà plantarem cebes i maduixeres. La Sara, la Judit i en Jordi han disfrutat ajudant-nos i jugant amb l´aigua i la terra. A més a més ha fet un dia esplèndid i els nens, com qui no vol la cosa, han acabat regant-se amb l´aigua fins acabar xops de dalt a baix...



                      


                       






dijous, 29 de març de 2012

L´escola, presó educativa

M´ha arribat a les mans  el  blog d´en Josep A. Macía, http://hazalgoportushijos.ning.com/ i el llibre que està escribint Papá no quiero ir al cole, en el seu format electrónic i gratuït per tothom http://api.ning.com/files/q12N4zc8grXpBqe90jR9XT8rTGzjFMUHvGt8ZZ-cIpoNRTFj5pkd1RrQi4idPa1mBoSUuLPXKIyOoBXW1drGyOtnNZcDdJ5B/Papanoquieroiralcoler.MeaburroLibrorevisinr1.pdf
on parla de les escoles com a presons educatives. Aquests diàlegs que sorgeixen entre pares i mares sobre l´escola actual, sobre l´educació dels nostres fills m´apassionen. És evident que l´escola actual està malament, com sempre Espanya va al darrera, en Richard Gerver en el seu llibre Creating tomorrow´s schools today ja en parla, però el que sembla una realitat que l´escola necessita canviar, que les noves tecnologies haurien d´existir dins l´aula, que els continguts actuals deixen molt que desitjar, que ja no és tan important estudiar continguts sinó aprendre, encara estem a anys llum de revolucionar el sistema educatiu actual.

Quan vam decidir desescolaritzar les nostres filles no va ser ni per motius religiosos, ni per motius ideológics, ni per motius únicament pedagògics, bàsicament el nostre motiu fou el curricular. El famós llibre verd que marca les programacions dels mestres, el currículum actual (el de tota la vida) a dia d´avui és INSUFICIENT. La manera de fer, el projecte curricular de centre, el reglament de Regim Intern, la metodologia actual de l´escola és realment similar a la de les presons com diu en Macía, patis, aules tancades, files, menjadors, silenci, ordre, disciplina militar...
Un clar exemple de currículum insuficient és la llengua extrangera, encara ara a dia d´avui els mestres de llengua extrangera a l´escola són espanyols amb la titulació de llengua extrangera. Qualsevol pare o mare que hagi estudiat anglés o hagi viscut a anglaterra un temps parla millor que aquests mestres. Es discrimina a un mestre natiu i no se´l deixa entrar dins l´escola primaria estatal perquè no té la titulació espanyola, per què no se li convalida el títol com es fa amb els metges sudamericans?  ¿?
I la música a l´escola? Aquesta és l´assignatura que més domino i és una vergonya, una autèntica burla, un tema tabú com diem entre els professionals de la música. En canvi la música a nivell del món real és quelcom constant, tothom escolta música almenys una hora al dia! Les pel.lícules estan plenes de música, la vida està plena de música, la música és terapèutica, a través de la música s´apren historia, física, matemàtiques, art, poesia, és un autèntic llenguatge tant o més important que aprendre a parlar!
I l´esport a l´escola? Hi ha escoles que disposen d´un sol pati, un sol pati per 500 alumnes!! Aquestes escoles no tenen equipament ni possibilitats de practicar un esport saludable, molts d´aquests alumnes no poden fer psicomotricitat perquè els alumnes de la ESO estan al pati fent bàsquet, perquè plou i no es poden mullar... I les escoles afortunades que tenen molts patis, poden fer bàsquet i fútbol, i hàndbol, però què passa amb els altres esports, ciclisme, natació, tenis, senderisme, patinatge, hoquei, atletisme i un llarg etc... 
Degut a aquesta pobresa d´aprenentatge després de les vuit hores que els nens i nenes estan tancats a l´escola els pares hem de suplir les mancances curriculars amb les famoses EXTRAESCOLARS, perquè aprenguin totes aquestes coses, allargant la jornada escolar dels nens i nenes a deu, onze hores lectives diàries. No parlem de les hores extres que els nens i nenes han de dedicar a estudiar i fer els deures un cop arriben a casa a les nou i deu de la nit.
Resultat final un model educatiu exhaustiu, abusiu, que ningú de nosaltres adults podria soportar, perquè volem això pels nostres fills?
Però quina opció hi ha? Els pares i mares no tenen opció, no hi ha opció, o portes els nens a l´escola o vas a la presó. D´acord, nosaltres no anirem a la presó però sí que podem tenir problemes amb serveis socials, i haver de donar explicacions de perquè hem optat per no portar els fills a l´escola. I la gran majoria de pares i mares per molt que sàpiguin que el model actual d´escola no és ideal han de treballar i en algún lloc han de deixar els seus fills. Fer escola a casa no és per tothom! Fa falta una revolució del sistema educatiu, però això és feina de tots.
Una escola ha de ser a l´aire lliure, envoltada de parcs i zones verdes, on hi hagi una auténtica granja, un hort, una cuina,  on el llenguatge musical, corporal, artístic sigui tant o més important que el llenguatge matemàtic o literari, on els nens aprenguin com els primitius van aprendre, a observar i fer les coses més bàsiques, aprendre a fer pa, formatge, sabó, vestits, sembrar,  aprendre a la supervivència sense haver de dependre de la industria, són en aquestes petites coses on hi ha l´autèntic aprenentatge, on la llibertat sigui real, els nens i nenes puguin jugar perquè jugant s´apren, i els nens i nenes per naturalesa aprenen i és en aquesta llibertat d´aprenentatge on realment s´assimilen els conceptes de manera ordenada, perquè el nen i la nena són els propis constructors dels seus coneixements. En un entorn lliure no hi ha fracàs, ni nens amb dèficits d´atenció, ni desmotivació. Una escola ha d´estar envoltada de pares, mares, avis, ha de promocionar que els nens i les nenes puguin accedir al món laboral dins el món escolar, als seus mercats, a les seves botigues, al barri, als hospital, a l´ajuntament, per què tanquem els nens en presons, perquè els aïllem del món real? L´escola ha de ser una immersió dins el món que ens envolta.
Aquest és fonamentalment el nostre motiu de fer escola a casa, en Jordi i jo som els directors, l´Ampa, el consell escolar, l´administració i el professorat. Les nostres filles i el nostre fill són els autèntics protagonistes del seu desenvolupament físic, psíquic i intel.lectual. Els nostres fills aprenen de la granja, de la cuina, del món laboral, de la platja, dels boscos i les muntanyes, del barri, de l´ajuntament, de l´hospital i de les botigues. Dels veíns, dels avis i de la senyora que seu al banc, dels llibres, de les pel.lícules i de l´internet, de la biblioteca, del velòdrom, de la piscina pública i del tenis. I demà serà diferent i passat demà també. A lliure elecció, natural, canviant, viva, com la vida mateixa.





dimarts, 27 de març de 2012

Times tables and handwriting fun

Well I haven’t written for a while, but we have, of course, been doing lots of homework and lots of playing! Sara can now write her daily diary without as much help from me, and now it is usually readable and fairly comprehensible which is amazing to see! I have been doing some handwriting with both of the girls, mostly with the letters m and o. They love copying out the silly things I write! Judith learnt her five times table in about 5 minutes (I was amazed!!!) and Sara has been doing some hard sums, here are some videos:




                             

                            




dilluns, 26 de març de 2012

El piano torna a casa

Avui ha tornat el piano a casa i l´hem rebut amb abraçades i petons musicals! La Sara i la Judit han recordat moltes cançons i pensava que ens costaria però m´he quedat gratament sorpresa, diuen que els coneixements ben adquirits no s´obliden, així que estic molt contenta. També hem treballat la comprensió lectora amb els quadernets Nadal que els agraden molt i problemes de matemàtiques amb els quadernets Barcanova.


+






dimarts, 20 de març de 2012

Arriba la primavera a l´hort

Demà entrem oficialment a la primavera, i es nota que deixem l´hivern, avui bufa el vent, ens anuncia un canvi de temps, l´hivern se´n va i arriba el bon temps! I quines ganes tenim de sembrar totes les verdures d´estiu, els carabassons, els cogombres, i aviat les tomates, els pebrots, les albergínies, més enciams i maduixeres.
Ara a l´hort collim bledes, enciams, escaroles, còls, julivert, api, patates, cebes i porros. Avui de bon matí la Sara i la Judit han collit porros per fer una vichyssoise o crema de porros com diem nosaltres.









dilluns, 19 de març de 2012

Més gallines i una basseta nova pels ànecs

Ens agrada molt mirar les gallines i les ànecs, la manera com interactuen entre ells, les gallines dominants com piquen i esvaloten a les  més joves, com neden els ànecs, com mengen, com beuen, és tot un món! Ara hi ha 16 gallines rosses, 9 gallines negres, dues gallines blanques i dues ànegues. Quan els donem enciam i escarola es tornen bojes, no paren de córrer d´un lloc a l´altre...
Ahir vam estar de cuiners, de bon matí les nenes van fer volcà de xocolata al forn per esmorzar, vam fer moltes galetes i croquetes de peix per tot un mes! La cuina és la nostra passió i la Sara i la Judit sempre em volen ajudar.






ta

dilluns, 12 de març de 2012

Educació canina:croqueta, terra i costat

Estem disfrutant amb en Foc i la Duna. Cada cop estan més tranquils i relaxats. Aviat cumpliran 6 mesos, ja són mig adults. Comencem a sortir a passejar amb tots dos gossos alhora. Sembla fàcil però no ho és. Estiren molt i entre ells s´emboliquen i si veuen un gos estiren tant i tant que poden arribar arrossegar-te pel carrer. Tot un perill que sense educació acabaríem no treient-los a passejar i això seria terrible per ells i per nosaltres.
En Foc fent la croqueta:


Combinació de caminar al costat, del seu, seu quiet, terra i croqueta:

dijous, 8 de març de 2012

Chainsaws, green eggs and ham!!

Sara has been reading the fabulous Green Eggs and Ham book from the Dr Seus reading collection. These books are brilliant for kids just learning to read because there is lots of repetition, rhyming and, best of all, SILLINESS! I have been trying to get a good video of Sara reading, but we had a problem: Jordi! Recently, when he is playing by himself and we are doing homework, he has been making the most horrible noise! The girls think he is having a poo, I thought he wanted attenction, but today, I have worked out exactly what he is playing! Take a look at this video, I love it!!


He's sawing wood with his chainsaw, just like his daddy!!!

Eventually, we got soe peace and quiet and I managed to get some videos of Sara reading. When Judit had finished her work, she came to join in and we finished the book together! I'm so proud with how quickly Sara's reading has come on!


All kinds of numeracy

Numeracy and number skills are one of the most important things the girls need to learn at the moment, so I try to do some every day. Today we did lots and lots, but in lots of different ways! Here are some videos: while we were having a break and enjoying the garden in the sun, we practised counting backwards, all as a game, the girls don't even notice they are learning- definitely the best way to study anything! Afterwards, they wanted to do more 'maths' so Judit found her multiplication book and we practisedd the ten times table. The times tables are something which need to be learnt, however boring it seems. The girls don't understand multiplication yet, but I don't think that is important, they enjoyed writing them out and reading them to me!!


 


dimecres, 7 de març de 2012

Per molts anys Jo!

Avui la Jo és un any més gran que ahir, i de bon matí les nenes li han preparat una corona i han enganxat gomets per tot arreu. Teníem preparat un pastís de poma que vam fer ahir i la Jo ha estat molt contenta de bufar les espelmes, imagino que també una mica trista de tenir els seus pares tan lluny però amb internet han pogut xerrar i veure´s i les nenes també han parlat amb els papàs de la Jo que són molt simpàtics i sempre que ens venen a veure porten moltes coses xules per les nenes i xocolates molt bons per nosaltres que és la nostra debilitat... M´agrada veure el domini que tenen de l´anglés i que puguin entendre´s.
Per la tarda han acabat de fer els resums dels contes que havíem llogat la setmana passada i han escrit als seus diaris.






dimarts, 6 de març de 2012

Arbres tropicals, mango, xirimoia i alvocat

Ens encanta el suc de mango, la dolçor de la xirimoia, i les amanides amb aguacate (alvocat pels lingüistes rigurosos). Són arbres de clima tropical i no m´hagués imaginat mai tenir-ne al jardí. Però el padrí que en sap molt de pagesia i d´arbres i plantes ens ha regalat un exemplar de cada. Avui aprofitant que feia bon dia els hem sembrat amb l´ajuda de la Sara, la Judit i en Jordi gran i petit. MMmm ja tinc ganes que facin fruit, però em sembla que haurem d´esperar una mica...







dijous, 1 de març de 2012

Un corral més gran

El negoci dels ous funciona i hem invertit amb dues gallines més aquest cop blanques i dos precioses aneguetes. La Sara, la Judit i en Jordi juguen a perseguir i acaronar les gallines, les pobres van una mica esverades, però segueixen ponen ous. Ara tenen molt espai per córrer i volar. A les dues tímides aneguetes els hem posat una bassa perquè puguin nedar i xapotejar amb l´aigua. Avui però, ni se l´han mirat perquè encara no s´hi acaben de trobar agust amb tanta gallina, nen i nenes rient i ballant al seu costat. D´aquí a un parell de mesos tindrem ous d´ànega que són molt preciats, més melosos i  més grans.