dilluns, 31 d’octubre de 2011

Happy Halloween!

When I was little, we always made a halloween lantern out of a turnip, in the garden of the new house we found some lovely big squashes, one was the perfect shape,  we had to make a lantern with it! The girls helped me get all of the seeds out and some of the yummy orange flesh for a very yummy soup. Next I cut out a face and we put a candle inside. So here he is, our scary halloween squash!!





As you can see below, the girls have been busy planting with Mummy and Daddy, so we have done some work from our science books about plants, here are some videos of the girls working:

video


video


video

Little Jordi's first steps! trouble....!!

video

dissabte, 29 d’octubre de 2011

Un hort més gran

Avui hem plantat 600 cebes, 20 escaroles, 10 enciams, 10 apis, 15 mates de pèssols, 10 juliverts, 20 escarxoferes, 5 bledes i 10 còls. Quina feinada!! També hem collit tot un cabàs d´olives i hem arrencat males herbes. Les nenes ens ajudaven i no volien deixar de plantar, així que hem acabat dinant a les 3 de la tarda. Per fi ja tornem a tenir hort!


video





dijous, 27 d’octubre de 2011

Gallines al corral!

Per fi ja tenim noves inquil.lines a la casa, 7 gallines de 3 mesos una mica porugues. Les nenes disfruten donant-los-hi menjar i observant-les. Encara trigaran unes setmanes en pondre ous i acostumar-se als crits d´alegria de les nenes i al xivarri familiar...


video

Les nenes han agafat la càmara, fa gràcia veure com parlen entre elles també en anglés, simplement, com si res...

video

En petit Jordi ja comença a fer els primers pasos sol!

video

dimecres, 26 d’octubre de 2011

Canvis

De la  muntanya al camp. Ara vivim més aprop del poble, en un camp de pagesia, amb una casa senzilla, vella, petita, però molta terra per córrer, disfrutar, sembrar, cultivar i respirar aire pur. Posarem gallines i un gos cadell perquè ens faci companyia. Hi ha pou dels aqüifers, quin goig veure com córre l´aigua per la bassa! Les nenes estan contentes i el petit Jordi desorientat. En mica en mica, sense córrer, ens anirem habituant tots plegats.

dissabte, 22 d’octubre de 2011

Abans d´anar a dormir

Abans d´anar a dormir una estona de lectura. Potser és perquè no tenen tele o simplement els agrada, es poden estar una hora llegint al llit abans de tancar el llum. Això ens impacta molt, tant petites!

video

divendres, 21 d’octubre de 2011

Fem panellets!

La tardor, com qualsevol altra estació no es treballa amb llibres de text. Només cal observar i escoltar el medi, observar les aus com es reuneixen per emigrar, les fulles que canvien de color i cauen, els dies s´escurcen, el sol ja no escalfa tant i va més avall, plou més sovint i surten els bolets i un llarg etcétera que simplement amb atenció tots els nens sabrien dir.
Però avui hem treballat la tardor amb els llibres de text, parlava de la castanyada i sortia la recepta dels panellets, i com que teníem tots els ingredients sí o sí han volgut fer-ne.
200 grams d´ametlles, 200 grams de sucre, 100 grams patata bullida, 1 ou i cacao (per fer-los de xocolata)

Hem pelat les ametlles.

video

Amb les mans sucades d´oli és més fàcil arrodonir els panellets


video

Per últim la decoració i al forn 10 minuts fins que es dorin.


video


dimecres, 19 d’octubre de 2011

Counting to twenty!

Sara can count very well to twelve, after that we have some funny made-up numbers (eleveteen for example), so today i found some videos on the internet to practise. This video was the best we could find, Sara is practising saying the number before the video does... every time it gets easier!

video


dimarts, 18 d’octubre de 2011

Coneixem la Depuradora i la Potabilitzadora

Avui hem anat a visitar una Depuradora i una Potabilitzadora. Hem aprés moltes coses. Les aigues fecals i brutes de la claveguera no poden anar al mar ja que sinó contaminaríem. Han de passar primer per la depuradora. Hem d´utilitzar el sentit comú, no utilitzar massa sabons, i si en fem servir que siguin naturals, això de sabons biodegradables no serveix. Mai llençar olis, ni menjar, ni cabells, ni cotonets de les orelles, ni pedres, ni mobles vells com s´han arribat a trobar.

Primera separació física


Residuos de la separació física, cabells, cotonets, compreses... Feia molt mala olor, francament...


video


En aquest bidó emmagatzemem el sabó que treuen de l´aigua, sacsejant-la i treien l´escuma de la superfície.


Aquí cau la terra, pedres, sorra que portava l´aigua, quànta terra oi?


Un cop s´ha fet la separació física de residuos, es fa la separació química, fermenten els resíduos restants i es junten formant boles, aquestes boles suren a la superfície i es treuen, s´aprofiten per compostos i adobs de les terres.

video

Finalment tenim l´aigua depurada i es llençada al mar respectant l´ecosistema.

video

La Potabilitzadora funciona molt diferent. A la que hem anat treuen l´aigua de 8 pous, dels aqüifers, les corrents d´aigues subterrànies. Aquesta aigua malgrat ser de pou no és prou bona per veure. La tracten amb tot un seguit de recorreguts, amb les làmines i les pedres de carboni al fons, com si fos un riu on l´aigua va perdent les impureses i es neteja.



Aquí l´aigua ja està neta i llesta per enviar, s´emmagatzema a un dipòsit molt gran i d´allà als dipòsits d´aigua de cada municipi. Llàstima que s´hi hagi d´afegir clor, però com més lluny han de portar l´aigua més clor han de posar... sinó es faria malbé.


video

Com a reflexions finals, vigilar el què llencem al vàter i les aigüeres, no fer anar sabons o sabons naturals, per netejar vinagre i utilitzar el mínim d´aigua possible, no malgastar-la. El tècnic que ens ha acompanyat i ens ha explicat tot el recorregut i és gran coneixedor en la matèria: compra l´aigua envasada per beure...
Una última curiositat, sabieu que cada cop que juga el barça als minuts de descans hi ha un col.lapse als claveguerams i a la potablitzadora? je jee...

dilluns, 17 d’octubre de 2011

El perill dels llibres de text i les fitxes, programen els nens?

Quan vam anar a comprar els llibres de text aquest any vaig voler triar-los, remenar-los, estudiar-los i escollir el millor, ésclar que la meva gran decepció fou quan vaig adonar´me que tots tenen els mateixos "continguts" i només es diferencien els uns dels altres pel disseny. Llavors vam triar el que ens va semblar més clar. Tot i així cada cop que la Sara o la Judit agafen els llibres de text s´encen la bombeta d´alarma al meu cervell, s´ha d´anar en compte amb segons quines activitats i quines fitxes proposen. Perquè estàn fets per "programar" el cervell dels nens i la gran majoria de vegades només accepten una resposta, quan sempre hi ha moltes més respostes possibles, com per exemple l´exercici d´avui. Tot i així la Sara ha trobat bastantes respostes i les hem escrit per on ha cabut, el llibre només donava opció a  1 resposta... Aquest és un dels nostres motius per desescolaritzar les nenes i és un dels temes que parla Ken Robinson en aquest video que us recomano el paradigma del sistema educativo.
http://www.youtube.com/watch?v=AZ3JmuaUrxs&feature=player_embedded&noredirect=1



La Sara ha treballat la lletra d lligada, ja li surt perfecta!

video



Llegir en veu alta està bé perquè així controles si llegeixen correctament de manera inmediata, però avui amb la Judit hem treballat llegir per dintre. Després li preguntava què havia llegit i m´he quedat ben sorpresa de la comprensió lectora que comença a tenir ja!

video

En Jordi ja sap bufar! Quina gracia veure com va fent petits progressos i què content que es posa quan aconsegueix els seus objectius, aquest matí ha estat tocant la flauta d´èmbol tota l´estona, al final em sembla que l´haurem d´amagar aquesta flauteta... je jeee...

video

dissabte, 15 d’octubre de 2011

Collim olives

Per fí avui ha arribat el dia esperat de collir les olives. L´any passat l´oliver en va fer 2, però aquest any potser n´ha fet un centenar! És un oliver jove, la collita d´aquest any no durarà gaires menjades, esperem que els propers anys poguem omplir més pots. Lo ideal seria poder fer el nostre propi oli, però ésclar faria falta una plantació d´oliveres... Haurem de proposar-ho al padrí que té un bon tros de terra sense sembrar i així subministraríem d´oli tota la familia...

video



Després hem fet un tallet a cada oliva i al pot!

video


A més a més d´aigua i sal i hem posat timó o farigola i romaní. D´aquestes herbes tan aromàtiques i especials per la cuina en tenim el jardí ple, la Sara i la Judit m´han ajudat a collir-les.


video


Juguem al piano

Assegudes a la meva falda és més fàcil tocar el piano. Com que són petites així arriben millor al teclat. També tenen més confiança i tocar el piano es converteix en un joc més, no passa res si s´equivoquen,  el més important és que aprenguin a corregir-se elles mateixes. Una cançó fàcil i bonica de treballar és l´himne de l´alegria de Beethoven.

video

Intentem tocar a mans juntes m´ha dit la Sara, i la veritat que se n´ha sortit força bé, potser perquè el petit Jordi l´ajudava amb els greus...


video

La Judit toca amb més facilitat que la Sara es nota que té un any més.

video

divendres, 14 d’octubre de 2011

Playing and phonics

Jordi is a happy little monkey today! I truned my back for two seconds and he was trying to get the wine out the cupboard!! You're still too little for wine Jordi!!!

video

Judit has finished all seven funfonix books! But she hasn't learnt all of the sounds, now we are going to go back through the sounds, making wall displays and doing worksheets and writing and reading about each one to help her remember. First of all we did the last activity in book 7: a stars and clouds picture, you can see Judit explaining what it is in the video. Sara wanted to do one too, but the sounds 'ar' and 'ou/ow' are still too hard for her so we made a trees and books picture, which was still very hard!!!


video

and here is Sara's


video

dijous, 13 d’octubre de 2011

Exercicis de logopedia

Continuem amb els exercicis de logopedia, li agrada molt practicar-los, sobretot l´exercici de fer bombolles amb una canya i un got d´aigua amb sabó. S´ha de bufar molt a poc a poc i de manera constant. Després de dies de pràctica i moltes intentives la Judit ha aconseguit fer un parell de bombolles! Tot un repte!

video

Un altre exercici divertit és bufar espelmes i encara més difícil, bellugar la flama sense arribar a apagar-la. Així controlem la velocitat de l´aire i la posició dels llavis.




                                     video

Aguantar un llapis amb els llavis arrufats sembla fàcil per nosaltres adults, però la Judit li costa bastant. En Jordi es feia un tip de riure divertit de veure les carotes de les seves germanes... Ja comença a parlar el seu llenguatge...


video


video

Mosseguem un llapis amb els llavis i l´aguantem una estoneta, fins que ens cansem o se´ns escapa el riure...



dimarts, 11 d’octubre de 2011

Fem prèssec en almíbar

Avui hem fet molts pots de prèssec en almíbar, kilos i kilos perquè així a l´hivern en poguem menjar. Perquè sigui "rentable" i no ens suposi una despesa enlloc d´un estalvi cal comprar els prèssecs a un pagès, no es que ho regalin, però gairebé.
Hi ha moltes maneres de fer-ho, la nostra manera és ben senzilla. Pelem els prèssecs, els tallem a trossos i els posem en pots de vidre amb almíbar al 50% per cent de sucre amb aigua. Després els tapem ben tapats i a bullir al buit cinc minuts. Així se´ns conserven durant tot l´any.

video



video

video



Avui hem acabat de sembrar el julivert i els bròquils. A poc a poc l´hort es va omplint de nou.


Sembrem cebes, còls i enciams

Avui hem comprat planter al pagès.  Hem comprat pèssols, cebes, còls, pastanagues, enciams, escaroles i hem plantat fins que s´ha fet fosc. Demà ens queda plantar els pèsols i les pastanagues.
La Judit i la Sara seprarant les cebes, venen en grups de tres i s´ha d´anar en compte per no trencar-les...

video

La Judit planta les cebes mentre la Sara acaba de destriar-les.

video

Fins i tot el bebé ajuda...

video

Plantem els enciams

video

Quan plantàvem les cols ja no hi veiem, demà serà un altre dia... Encara ens falta sembrar els pèssols, les pastanagues i el julivert.


video

La Judit escriu el seu diari completamet sola, després el corregim i el llegim.


video


Amb la Sara treballem les sumes de tres xifres, tot un repte!
video